MİRA KLİNİK

TEDAVİLER

MİRA AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI POLİKLİNİĞİ

Ortodontik Tedaviler

Çapraşık dişlerle ağız hijyeni sağlamak daha güçtür ve bu yüzden dişeti rahatsızlıkları ve çürükler daha kolay oluşur. Ayrıca çapraşıklıkta, çene eklem ilişkisi bozuk olduğunda çiğneme tam yapılamaz sindirim sisteminde bir takım problemler başlar. Alt ve üst dişlerin birbiriyle tam uyumlu olmadığı durumlarda, çene eklemine veya tek bir dişe fazla yük gelerek ağrılı ve tedavisi zor problemlere yol açabilir. Ön dişlerin çok ileride veya geride olduğu durumlarda bazı sesler doğru telaffuz edilemez ve konuşma problemleri ortaya çıkar. Bazı durumlarda sadece dişlerde değil, iskelet sisteminde de sorunlar görülebilir. Üst ve alt çenenin veya her ikisinin doğru konumda olmaması sebebiyle hasta çiğneme ve konuşma fonksiyonlarını yerine getiremez. Estetik olarak da belirgin iskeletsel asimetri görülebilir. Bu durumda ortodontik tedaviye ilaveten üst ve alt çenesini kapsayan bir cerrahi prosedür gerçekleştirilir. Ortognatik cerrahi denen bu tedavi sayesinde büyüme gelişimi tamamlanmış bireylerin de doğru çene ve diş kapanışa gelmesi ve eksik olan fonksiyonların düzeltilmesi sağlanır.

Çene eklemi ile ortodonti arasında ilişki var mıdır?

Erken diş kaybı, diğer dişlerin çekim boşluğuna hareketi, karşıt dişlerdeki aşırı harabiyet yüzünden dişlerde uzama sonucu dişlerin kapanışı bozulmakta ve eklem problemi ortaya çıkabilmektedir. Ayrıca tırnak yeme gibi sürekli öne doğru tekrarlayan çene hareketleri de eklem problemine yol açmaktadır. Dişlerin doğru kapanışta olmaması yüzünden çene ağrıları, diş gıcırdatmaları ve dişlerin aşınma gibi problemleri ortaya çıkabilmektedir.

BİZE SORUN