MİRA KLİNİK

TEDAVİLER

MİRA AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI POLİKLİNİĞİ

Diş Eti Hastalıkları

Her bireyde, bütün diş yüzeylerinde, diş aralarında ve diş–dişeti birleşiminde mikrobiyal dental plak adı verilen yumuşak bakteri tabakası birikimi gözlenmektedir. Bu plak diş fırçası ve diş ipi ile yeterli şekilde uzaklaştırılamadığında zararlı bakteri türlerinin yaşamasına olanak veren bir ortam oluşur ve zararlı bakteriler giderek çoğalırlar. Bakterilerin ürettikleri zararlı maddeler diş etlerinde iltihaba ve dişlerin etrafını çevreleyen kemiğin erimesine neden olurlar. Ayrıca mikrobiyal dental plak zaman içinde sertleşerek diş taşına dönüşür. Pürüzlü yapıya sahip olan diş taşı üzerinde daha çok plak birikir ve dişeti hastalığının ilerlemesi hızlanır.

Dişeti İltihabının Belirtileri Nelerdir?

Sağlıklı dişeti kanamaz. Eğer fırçalarken, sert gıdalar yerken veya kendiliğinden oluşan dişeti kanamanız varsa vakit kaybetmeden diş hekiminize başvurmalısınız. Ayrıca kötü ağız kokusu da iltihabın habercisidir.

Diş eti Sağlığı Nasıl Bozulur?

Temel neden kötü ağız hijyeni ve bunun sonucu oluşan diştaşları yani tartarlardır. Bunun yanı sıra lösemi gibi bazı sistemik hastalıklar da ilk önce diş eti hastalıklarına neden olabilir.

Tartar (diş taşı) nedir?

Gıda artıkları tükrükteki minerallerle birleşerek dişler ve dişetleri etrafında kireç tabakaları oluştururlar. Bu kireç tabakaları başlangıçta yumuşaktırlar. Ancak hızla sert tabakalara dönüşürler. Fırçalayarak bunları dişlerinizden uzaklaştıramazsınız. Ancak dişhekiminiz diştaşı temizliği için tasarlanmış uygun ultrasonik aletlerle dişlerinize zarar vermeden diş taşlarını temizleyebilir.

Diş taşı (tartar) temizliği dişlere zarar verir mi?

Diştaşı temizliği dişlere zarar vermez. Hatta ağzınız için yaptırabileceğiniz en faydalı, en çabuk, en rahat ve en ekonomik işlemdir. Bunun yanı sıra düzenli temizlik yaptırarak birçok ağız ve diş probleminin de önüne geçebilirsiniz.

Dişeti hastalıkları nelerdir, nasıl belirlenir?

Dişeti hastalıkları her zaman basit dişeti iltihabı (gingivitis) ile başlar. Dişetlerinde kanama en belirgin belirtisidir. Eğer tedavi edilmezse zaman içerisinde çene kemiklerinin eridiği, dişlerin sallanarak kaybedildiği şiddetli enfeksiyonlara (periodontitis) kadar ilerleyebilir. Hastalıkla birlikte dişetleri şişer, kızarır, kanar ve çekilir. Diş boyları uzar, dişler yer değiştirir, aralanmalar oluşur, dişlerde sallanmalar başlar, ağız kokusu meydana gelir. Sigara içenlerde, nikotinin damarlar üzerindeki etkilerinden dolayı kanama daha az hissedilir, bu da hastalığı maskeleyip fark edilmesini engelleyebilir.

BİZE SORUN